10.3.4 ist da!

Dieses Thema im Forum "Software" wurde erstellt von thochri, 26. Mai 2004.

1. thochri

thochri New Member

Über Softwareaktualisierung. Mal sehen was es bringt.

2. gratefulmac

gratefulmac New Member

Das 10.3.4 Update verbessert die Funktionalität und Zuverlässigkeit von Mac OS X Version 10.3 „Panther“. Wir empfehlen allen Benutzern, dieses Update zu installieren.

Das Update enthält folgende Verbesserungen:

Das File Sharing und die Verzeichnisdienste für Mac (AFP), UNIX (NFS), PPTP und drahtlose Netzwerke wurden verbessert.
    Die OpenGL-Technologie wurde verbessert und die ATI- und NVIDIA-Grafiktreiber wurden aktualisiert.
    Die Funktionalität beim Brennen und Aufnehmen von CD/DVD wurde verbessert.
    Über USB 2.0 angeschlossene iPods werden jetzt von iTunes und iSync erkannt.
    Die Kompatibilität wurde auf zusätzliche FireWire Audio- und USB-Geräte erweitert.
    Die Programme „Adressbuch“, „Mail“, „Safari“, „Notizzettel“ und „QuickTime“ wurden aktualisiert.
    Die Kompatibilität mit Programmen von Drittanbietern wurde verbessert.
    Die vorherigen Security-Updates sind zusätzlich integriert.

Ausführliche Informationen zu diesem Update finden Sie unter: http://www.info.apple.com/kbnum/n25764

3. gratefulmac

gratefulmac New Member

Enhancements

These are some of the enhancements that are delivered with the Mac OS X v10.3.4 Update.

Mail and Address Book

Addresses a Mail issue in which a long address (URL) in a Mac OS X Panther Mail message may not open in your Web browser when you click it. More...

Resolves an issue in which a third-party "Times RO" font could cause Mail, Safari, or other applications quit unexpectedly.
    More...

Address Book can now import more than one email address per contact from an LDIF export file.

You can now send SMS messages longer than 68 characters via the Mac OS X v10.3 (Swedish) Address Book. More...

A Mail message will now retain its status (read or unread, flagged or not flagged, and so forth) when you copy and paste it within Mail.

Attached .zip files can now be saved from Mail without automatically being decompressed.

Networking and .Mac

Resolves an issue in which automated (scheduled) syncing between iSync and .Mac would sometimes not work as expected.

Improves function when connecting to a TLS-authenticated wireless network; addresses a "error -1001" issue that could occur when more than one client certificate is stored in Keychain.

Addresses an issue that could prevent you from using VPN over a PPTP connection.

Addresses an issue in which, in some cases after a scheduled backup was missed, the .Mac Backup application opened twice.

iPod and peripheral devices

iPods connected via USB 2.0 are now recognized by iTunes and iSync.

Improves compatibility with mass storage devices, SCSI or RAID PCI cards, and USB and FireWire devices, when using Mac OS X v10.3.3.More...

Addresses a kernel panic that may occur when capturing from some Canon cameras in ESP mode.

Addresses a situation in which video frames may be missed when digital video is being captured from a FireWire camera connected to a PowerBook.

Dialog windows for incoming phone calls and SMS messages for a paired Bluetooth phone now appear in the foreground.

Finder

Addresses an issue in which a writable disc might not appear in the Finder after you burn it. More...

Improves reliability when selecting several files at a time in Finder at the same time Finder is previewing a movie or MP3 file.

You can now use more kinds of disk image volumes when the Mac OS X Panther language is set to Devanagari (Hindi, Marati, Nepali, or Sanskrit language), Gujarati, or Gurmukhi (Panjabi).

Addresses an issue in which some screen captures (or grabs) could unexpectedly contain a gray area.

Printing and faxing

With this update, you can now print shadowed text from Preview to HP DeskJet 970 or 990 printer without a black outline appearing around the text.

A PDF file's shadowed graphics will now print as expected with a PostScript printer.

Improves function when receiving a multiple-page fax.

Other

Includes recent Mac OS X Security Updates.

Improves compatibility when receiving an email with a very large PDF file attached in Microsoft Entourage .

Preview will no longer ask for a password when opening a PDF file that hasn't been password-protected. More...

Stickies no longer writes to the hard drive every five minutes, even when the computer is idle.

Addresses an issue in which scheduled items, such as automated backups or Software Update checks, may not work if the computer is asleep at the scheduled time. With this update, the schedule will run once the computer wakes from sleep.

Resolves an issue in which an eMacs' display resolution could be unexpectedly large and its geometry is off-center (only the upper left portion appears), after waking from sleep.

Addresses an issue that could prevent an update from installing if some .plist files (ones related to an application that would be installed) were damaged.

Safari will now be able to download a Hotmail email attachment. More...

Addresses a DVD Player issue in which an "Operation not permitted {symbol like a 0}" alert could appear, and the player could unexpectedly quit.

Resolves an issue that could prevent users with network home directories from adding fonts to a Font Book collections.

Improves OpenGL by adding support for OpenGL Vertex Buffer and Replaceable OpenGL entry points.

4. gratefulmac

gratefulmac New Member

Es sind 41 MB.
    also nix für Analogfreaks

5. MacBelwinds

MacBelwinds New Member

Tester vor! Wenn - wie immer - alles klappt, installiere ich es Pfingsten auch... :D

6. thochri

thochri New Member

Neustart. Erst mal Rechte reparieren.
    Morgen guck ich mir den Rest. Bin jetzt müde. Gute Nacht.

7. gratefulmac

gratefulmac New Member

Vier Minuten hat der Neustart gedauert.
    Ich hatte schon befürchtet, das Teil ist abgerauscht.

8. Trapper

Trapper New Member

Hier dauerte der erste Neustart auch recht lang. Bin gerade noch am Rechte reparieren.

9. Tambo

Tambo New Member

auch über die swupdates erhältlich..... http://www.apple.com/support/downloads/

das combo ist schon 102 MB gross.... :cool:

ich lasss euch doch gerne mal testen.....

nimmt mich noch wunder, was sie an der security noch rumgefrimmelt haben....

10. macixus

macixus Hofrat & Traktorist

Geladen, installiert, überlebt.

Neustart war bei mir nicht länger als sonst.
    Kurzer Crosscheck aller Programme ohne jedes Wehwehchen.

11. mifa

mifa New Member

Grade installiert, Neustart statt 1 min jetzt 2 min, 1. Neustart dauert aber nach einem solchen Update meist etwas länger.:)

12. Xboy

Xboy New Member

Warum reparierst du die Rechte nach einem Update??

13. Rotweinfreund

Rotweinfreund + Jevers Liebhaber

… man, wieder so ein Klopper!

Was mich mal interessieren würde: zu Testzwecken wird jedes Update auch auf einem 333 MHz iMac aufgespielt. Wie verhält sich das mit der jeweiligen Grösse (MB)? Werden die entsprechenden MBs dazugepackt?
    Ich konnte weder bei mir (iMac G4) noch auf dem Kleinen eine verlässliche Größeninfo finden.
    Oder ist der Installer zwar 40 MB groß, letztlich aber nur…10…20 MB Änderungen installiert?

14. Trapper

Trapper New Member

So, zweiter Neustart wieder normal. Bis jetzt läuft soweit alles.

15. macixus

macixus Hofrat & Traktorist

Seit Kate hier mal über die eine oder andere Schwäche von Apple-Installern berichtet hat, repariere ich meine Rechte auch nach jeder Software-Aktualisierung.

16. AERO

AERO New Member

läuft ohne Probleme,

wie langweilig

17. Trapper

Trapper New Member

Das hab ich mal gelesen, dass man das nach einem Update machen sollte. Ich glaub das war sogar hier im Forum. Ein paar mussten auch repariert werden, ob das allerdings am Update lag weiß ich nicht.

18. dasPixel

dasPixel New Member

kann ich mich nur anschließen;)

19. Xboy

Xboy New Member

Solche spässe wie Rechte raparieren sollte man nur dann anwenden wenns Probleme gibt. So ist es wie auf die Toilette gehen ohne das man muss. ;)

20. naklar

naklar New Member

so, auch ich habe geladen und installiert.
    der neustart dauerte auch bei mir sehr lange aber sonst scheint alles ok zu sein.

das mit den rechten reparieren hab ich auch schon gehört aber VOR dem update...was denn nun? :confused:

gruss naklar

Diese Seite empfehlen