kontrollfeld "allgemein" doppelt

Dieses Thema im Forum "Hardware" wurde erstellt von geminisnow, 1. Januar 2003.

1. geminisnow

geminisnow New Member

hallo leute!
    erst einmal allen ein frohes neues jahr! leider fängt es für mich mit einem problem an: das kontrollfeld "allgemein" erscheint nämlich neuerdings zweimal in den systemeinstellungen -- einmal unter "persönlich" und einmal unter "sonstige".

melde ich mich als ein anderer nutzer an, geschieht dies nicht! was ist denn da bitte los? kann mir einer von euch sagen, wie ich das zweite kontrollfeld eliminieren kann? ich verwende übrigens mac os x 10.2.3.

vielen dank schon mal
    - geminisnow

2. Anindo

Anindo New Member

Hast du Tinker Tool installiert? In der Read Me steht die Lösung:

The problem is caused by internal corruption of the icon and title cache used by System Preferences. It is likely to appear if you use System Preferences very often, switch between different languages, or install/deinstall third-party preference panes. Typical symptoms are:

* loss of preference pane icons
    * multiplication of preference pane icons
    * preference pane icons appear in the wrong sections
    * preference pane titles appear in different languages
    * preference pane titles appear as their Globally Unique Name
    * the System Preferences window is displayed with a wrong height

As a temporary solution, use the following steps:

1. Quit System Preferences
    2. Open your private folder in the Finder, open the Library folder that is inside, then open the Caches folder inside. You should see a file with the name com.apple.preferencepanes.cache. Drag this file into the trash. It will be automatically recreated the next time you start System Preferences.
    3. Open System Preferences.

3. geminisnow

geminisnow New Member

super, das war's! VIELEN DANK!!! :)

Diese Seite empfehlen