MPEG Streamclip 1.0 - neuer MPEG-Konvertierer

Dieses Thema im Forum "Software" wurde erstellt von macmercy, 21. Juli 2004.

1. macmercy

macmercy New Member

2. sandretto

sandretto Gast

Zitat:

MPEG Streamclip has been initially developed to browse and import recordings from the DreamBox (www.dream-multimedia-tv.com), a digital TV receiver with PVR feature. It is fully compatible with this device, but it is expected to be compatible with all MPEG-2 devices that use transport stream files, including FireWire MPEG-2 devices like the Sony MicroMV and the JVC GR-HD1 camcorders, as well as some DVHS recorders (however this application has been just released and full compatibility has to be confirmed: if you have one of these devices, please send your report to Squared 5!). You can import transport stream files from FireWire MPEG-2 devices using DVHSCap, a free capture application available from Apple as part of the FireWire SDK 19 (developer.apple.com/sdk/#FireWireX). MPEG Streamclip is also expected to be compatible with most DVD recorders, since it can open and convert unencrypted VOB files.

Danke macmercy.

Zufällig habe ich eine DreamBox, trifft sich gut!

3. Uliuli

Uliuli New Member

Da bin ich mir ziemlich sicher, daß das was wird! Die Jungs machen auch den Treiber für die MiroDC30 für OS X. Da gab es nur einen Originaltreiber für OS 9 - der lief aber lange nicht so gut und stabil wie der Treiber dieser Firma... Und das ganze noch kostenlos...

Uli:)

4. nanoloop

nanoloop Active Member

Habe gerade versucht ein gemuxtes mpg1 zu konvertieren:
    Export QT.

Meine Hoffnung war, daß ich mir das Zusammenfrickeln von Ton und Bild sparen kann.

Ging leider nicht.

Ist wohl immer so?

Bringt Export DV und dann Umwandlung zu .mov was?

Diese Seite empfehlen