Photoshop Voreinstellungen: Cache

Dieses Thema im Forum "Software" wurde erstellt von suj arbeitet, 14. Dezember 2004.

1. suj arbeitet

suj arbeitet dtp seelsorge

kann mir jemand das erklären, was das genau ist, und welcher Wert da drinstehen sollte? :crazy:

2. Macci

Macci ausgewandert.

*schulterzuck*
    Ich habs bei 4 gelassen.

3. suj arbeitet

ichmeine mich erinnern zu können dass mal ein Kollege behauptete, die Zahl solle möglichst klein sein !? :confused:

4. Macci

Macci ausgewandert.

Adjusting the Image Cache

Photoshop uses image caching to redraw high-resolution images on-screen faster. With image caching, Photoshop quickly updates a low-resolution version of an image as you edit it. To enable the Image Cache option, specify the number (1 to 8) of low-resolution versions you want Photoshop to store (cache). The more versions you specify, however, the slower Photoshop will open image files. Photoshop's default Image Cache setting is 4. Setting the Image Cache option to 1 disables image caching; only the active screen image is cached. Setting the Image Cache higher than 4 improves the performance when working on larger images, by redrawing them faster.

Note: Image Caching may cause a less accurate preview. When needed, view files at 100% to ensure an accurate preview.

To adjust the Image Cache setting:

1. Choose Photoshop > Preferences > Image Cache.

2. Enter a value from 1 to 8 in the Cache Levels text box. Click OK.

3. Restart Photoshop.

http://www.adobe.com/support/techdocs/317280.html

Also kleine Bilder - kleiner Cache, große Bilder - großer Cache.

5. suj arbeitet

aha. also auf 4 lassen, weil kleine und große Bilder abwechseln :D

6. Macci

Macci ausgewandert.

...oder jedes Mal umstellen und neu starten :D

7. suj arbeitet

ochnööö ;) :klimper:

Diese Seite empfehlen