Vielleicht doch "nur" ein iBook...?

Dieses Thema im Forum "Software" wurde erstellt von Semmelberg, 25. September 2001.

1. Semmelberg

Semmelberg New Member

Monatelang hatte ich jetzt vor, mir ein TiPB zu holen, aber da die TradeIn & Brenner-Aktion schon lang abgelaufen ist und das neue TiPB -wenn es denn irgendwann das Licht der Welt erblicken sollte- mit Sicherheit unwahrscheinlich teuer sein wird, bin ich inzwischen am überlegen, ob mir nicht auch schon das iBook reichen würde, hab ja auch noch den "Großen" daheim...

Wie sind Eure iBook-Erfahrungen, insbesondere mit:

- dem kleinen Monitor
    - Fertigungsqualität
    - Performance
    - allgemein...
    - Ach ja: KANN MAN NOCH EINEN EXTERNEN MONITOR DRANHÄNGEN???

Danke für Antworten,

Semmelberg

2. MacELCH

MacELCH New Member

Ja, externer Monitor geht.

Ueberleg es Dir nochmals ob Du nicht doch noch ein wenig wartest, womoeglich beisst Du Dir sonst noch wohin.

Das TiPb Rev.2 kommt auf alle Faelle noch dieses Jahr, sag ich jetzt einfach mal so in meinem jugendlichen Leichtsinn *g*

Gruss

MacELCH

3. Semmelberg

Semmelberg New Member

Mann, ELCH!

bei Deinem Durchhaltevermögen in Sachen ABWARTEN muss man erstmal mithalten...!!!

4. MacELCH

MacELCH New Member

Hast Du es aus irgendwelchen Gruenden eilig ?

Du sagst Du hast den "grossen" schon, na dann arbeit halt mit dem erstmal, bis Du den Laptop holst.

Geduld ist eine Tugend - die man mir manchmal abspricht.

Gruss

MacELCH

5. DonRene

DonRene New Member

du kannst mit dem 2. monitor aber nur spiegeln

rene

6. macmercy

macmercy New Member

Kommt immer darauf an, was Du damit machen willst:
    Falls DVDs-rippen, 3D und schnelle Bildverarbeitung gewünscht wird: G4 (Altivec)! iBook hat G3 und kein Altivec, d.h. man kann z.B. mit DVD Studio Pro am G3 KEINE MPEG-2-Dateien erzeugen (falls jemand mit dem Gedanken spielt sich ein externes SuperDrive zu holen...)
    Ansonsten: iBook reicht vollends: Monitor superscharf, Performance für sämtl. Aufgaben (Ausnahme siehe oben) voll ausreichend, Fertigungsqualität gut (aber ist halt kein Titanium) - läuft bei mir seit 3 Monaten ohne Probleme, stabil unter 9.2.1 (kein X) und ist halt ein paar Tausender billiger...
    iBook CD-RW, 384 MB, 10 GB HD, ext. FW-DVD - für mich reicht's völlig!

7. Semmelberg

Semmelberg New Member

Mit welchen Programmen arbeitest Du denn?

8. MacELCH

MacELCH New Member

Noch ne Kleinigkeit:

Powerbook G4 supplies, part numbers suspicious With
    Apple's PBG4 price cuts now nearly a month old, retailers are
    beginning to report scattered shortages of certain
    configurations and changes to descriptions in Point-Of-Sale
    systems that have in the past heralded new Macs in the wind.....

Gruss

MacELCH

9. SRALPH

SRALPH New Member

und hast du dir nun ein iBook gekauft oder wartest du lieber das update ab?
    RALPH

10. MacELCH

MacELCH New Member

s
    time....typically, much sooner.

Many more details will be made available to our Reader Sponsors (thanks to information
    embargoes which prevent Web publication but not semi-private reporting...at least for the immediate
    future; we hope to post these reports on the Web site before too long) in Special Edition #9, which
    should go out within 24 hours.... But for the convenience of our readers, here are some of the
    predicted details of the new PBG4:

*PPC 7410 G4 processors at 450 and 550MHz....unless Apple can pave the way for use of the
    higher-speed 7440 processor, which with no external L3 cache support can reach 600-700MHz+
    while offering power usage just within the realm of possibility for portable applications.
    *ATi RADEON Mobility 7500 graphics accelerator with 16MB of DDR graphics memory
    *Slot-loading CD-RW/DVD-ROM combo drive on high-end model; possibly CD-RW only on
    low-end model
    *Backlit keyboard technology has been tested with PBG4s and iBooks, but we have no reliable
    information that confirms it will be used in this revision.
    *More bundled RAM. As part of a general move at Apple to reduce its memory costs and increase
    amounts of bundled RAM, the new PBG4 is expected to have 256MB of memory in the low-end
    model and 384MB in the high-end version. Expect to see similar increases in the PowerMac's
    bundled memory in the not-so-distant future.

The uncertainties of these times extend deep into the heart of the future of the Mac platform....but
    expect Apple to begin some very strong moves toward a successful future indeed with a
    short-notice Apple Event sometime later this month or in early November. A portables revision is all
    but certain for that timeframe.

Gruss

MacELCH

11. SRALPH

SRALPH New Member

und hast du dir nun ein iBook gekauft oder wartest du lieber das update ab?
    RALPH

12. MacELCH

MacELCH New Member

s
    time....typically, much sooner.

Many more details will be made available to our Reader Sponsors (thanks to information
    embargoes which prevent Web publication but not semi-private reporting...at least for the immediate
    future; we hope to post these reports on the Web site before too long) in Special Edition #9, which
    should go out within 24 hours.... But for the convenience of our readers, here are some of the
    predicted details of the new PBG4:

*PPC 7410 G4 processors at 450 and 550MHz....unless Apple can pave the way for use of the
    higher-speed 7440 processor, which with no external L3 cache support can reach 600-700MHz+
    while offering power usage just within the realm of possibility for portable applications.
    *ATi RADEON Mobility 7500 graphics accelerator with 16MB of DDR graphics memory
    *Slot-loading CD-RW/DVD-ROM combo drive on high-end model; possibly CD-RW only on
    low-end model
    *Backlit keyboard technology has been tested with PBG4s and iBooks, but we have no reliable
    information that confirms it will be used in this revision.
    *More bundled RAM. As part of a general move at Apple to reduce its memory costs and increase
    amounts of bundled RAM, the new PBG4 is expected to have 256MB of memory in the low-end
    model and 384MB in the high-end version. Expect to see similar increases in the PowerMac's
    bundled memory in the not-so-distant future.

The uncertainties of these times extend deep into the heart of the future of the Mac platform....but
    expect Apple to begin some very strong moves toward a successful future indeed with a
    short-notice Apple Event sometime later this month or in early November. A portables revision is all
    but certain for that timeframe.

Gruss

MacELCH

Diese Seite empfehlen