Warten auf "network initialization" ????

Dieses Thema im Forum "Hardware" wurde erstellt von Paparatze, 7. Dezember 2002.

1. Paparatze

Paparatze New Member

Oh Mann, habe vorgestern "IP over Firewire" installiert. Seitdem braucht der Rechner ewig zum Aufstarten. Das graue Startfeld mit dem Apfel braucht jetzt viel länger, ganz zu schweigen von dem blauen Startfeld wo Mac OS X steht. Hier braucht der blaue Balken eine Ewigkeit bei Warten auf "network initialization" ???????
    Ich habe nur einen einzelnen Rechner ohne Netzwerk. Wie kann ich IP over Firewire wieder deinstallieren ??? Dachte, könnte den IP Firewire Quatsch irgendwann mal gebrauchen... . Tse tse, hauptsache mal alles installiert was Versiontracker so hergibt ;-)

2. gratefulmac

gratefulmac New Member

*schmunzel,schmunzel*

Klar das das jetzt ewig dauert,das System sucht ja verzweifelt den Anderen Mac .

Ich habe mal die Read me aus meinem Papierkorb geholt:

5!
    Apple IP Over FireWire Preview Release
    This IP Over FireWire Preview Release adds support for using the Internet Protocolcommonly known
    as TCP/IPover FireWire. With this software installed, Macintosh computers and other devices can use
    existing IP protocols and serviceincluding AFP, HTTP, FTP, SSH, and so onover FireWire.
    The preview release adds a new kernel extension that hooks into the existing network services
    architecture. Using the existing Network preferences pane, users can add FireWire as an IP network to
    connect and communicate between two computers.
    Important Information
    This software is beta software. You should back up important data before you install and use this
    software.
    No telephone support from Apple is available for this product.
    This document provides information on how to:
    " install and configure IP over FireWire
    " exchange files between two Macs over FireWire
    " connect to the Internet using Internet Sharing over FireWire
    Installation and Configuration
    System Requirements:
    - Mac OS X 10.2.2 or later
    - Mac with built-in FireWire
    Installation:
    1. On two Mac OS X computers, double-click the file  IPoverFireWire.pkg.
    2. Install the IP Over FireWire Preview Release software.
    3. Restart the computers.
    Configuration:
    1. Open System Preferences and click Network.
    2. If you see a message about a new Network Device, click OK.
    3. Choose Network Port Configurations from the Show: pop-up menu.
    4. Confirm that the new interface listed is FireWire. If it has another
    name, such as "Ethernet Adaptor (en2)," rename it to "FireWire."
    5. Drag FireWire to the top of the list of network interfaces and click
    Apply Now.
    Troubleshooting:
    You can disable other ports by deselecting them in the Network Port Configurations pane of
    Network preferences, but do not do this when your computer is bound to NFS Servers.
    Exchanging Files Between Two Macs
    1. Connect two Macs with a single FireWire cable, or with two cables and a FireWire hub.
    2. In the Finder, choose Go > Connect to Server.
    3. In the dialog that appears, select your second Mac and log in to it.
    4. Drag files to and from either computer.
    Troubleshooting:
    Make sure that FireWire is the top, selected port in the Network Port Configurations pane of
    Network preferences.
    Make sure that Personal File Sharing is turned on in the Sharing pane of System Preferences.
    Connecting to the Internet Using Internet Sharing
    1. Connect two Macs with a single FireWire cable, or with two cables and a FireWire hub.
    2. On the first Mac (Mac A), open Network preferences and do the following:
    a. Make sure that Ethernet is the first selected port and has a valid IP address from your ISP/
    LAN.
    b. Manually assign FireWire Network Port to use 192.168.2.1 as the IP address.
    3. On the first Mac, open Sharing preferences and do the following:
    a. Click the Internet tab.
    b. Click Start.
    c. If necessary, deselect the Share the connection with other computers on Built-in Ethernet
    (or Airport) checkbox.
    Note: Internet Sharing must be restarted after each reboot.
    4. On the second Mac (Mac B), open Network preferences and do the following:
    a. Manually assign the IP address to 192.168.2.101.
    b. Assign the router address to 192.168.2.1 (to match the IP address of the first Mac).
    c. DNS Information should match between Ethernet (Mac A) and FireWire (Mac B).
    5. Open an application that uses TCP/IP (for example, a web browser or email application).
    Troubleshooting:
    On the first Mac (Mac A), make sure that Ethernet is the first and FireWire is the second listed
    port in the Network Port Configurations pane of Network preferences.
    Known Issues
    PPPoE and AppleTalk are not supported (even though their tabs appear in Network preferences).
    © 2002 Apple Computer, Inc. All rights reserved.
    Apple, the Apple logo, Apple Store, FireWire, and Macintosh are trademarks of Apple Computer, Inc., registered in the
    U.S. and other countries.

3. gratefulmac

gratefulmac New Member

steht nix von deinstallieren drin.

schau mal in Library/startup items und nimm dort IP over FireWire raus.

4. Paparatze

Paparatze New Member

Ok, danke, suche mal alles was mit IP over Firewire zu tun hat und hau es in die Tonne... .

5. gratefulmac

gratefulmac New Member

Ich muß mich bei Dir bedanken.
    Bestätigst meine Ahnungen.
    Habe das Teil gleich uninstalliert in die Tonne gelegt.;-)

6. Tomonage

Tomonage New Member

der startvorgang dauert so lange, da der firewireport in der standarteinstellung als dhcp-client eingestellt ist und so nach einer ip horcht. wenn du ihm unter netzwerk irgendeine feste ip zuordnest, ist er glücklich und das booten geht wieder fix!

7. Paparatze

Paparatze New Member

Hab nur IP over Firewire bei Receipts gefunden und in die Tonne gekickt...aber auf die Art ist es ja noch nicht deinstalliert...hmmm. Hab jetzt mal unter Systemeinstellungen / Netzwerk / Netzwerk Konfigurationen / -Ethernet und Firewire deaktiviert...jetzt müßte wieder alles beim alten sein, oder ??? Gleich mal neu booten....tschaun mer mah.

8. gratefulmac

gratefulmac New Member

warten....warten.......

klopfklopf.....

...Däumchendreh.......

fertich?.....

und wat is?......

9. Paparatze

Paparatze New Member

Aaaaargh, es geht !!! Firewire und Ethernet in den Systemeinstellungen / Netzwerk deaktiviert und jetzt startet der Mac schneller wie je zuvor (Tränen in den Augen)...daß Hochstarten geht jetzt so schnell, daß man gar nicht die Kommentare unter dem blauen Balken lesen kann.
    Hey gratefulmac, kannstes also doch installieren...und die Einstellung Firewire aktivierst Du halt nur, wenn Du sie mal brauchen solltest !!! Ethernet lasse ich auch so lange deaktiviert, bis ich hier mal ein Netzwerk aufbauen sollte,richtig ?!

10. sissifan

sissifan New Member

Hey, hab da auch ne Frage dazu: Du schreibst, Du deaktivierst Ethernet. Aber das brauchst Du doch für die DSL-Einwahl??? Hab nämlich auch DSL und da kommt dann Ethernet (integriert). Wenn ich das deaktiviere, dann komm ich doch nicht mehr ins Internet, oder???

11. gratefulmac

gratefulmac New Member

Ist schon richtig,aber Du kannst andere eigene Netzwerkkonfigurationen einrichten,die Du dann bei Bedarf nutzt.

12. Paparatze

Paparatze New Member

Oh Mann, habe vorgestern "IP over Firewire" installiert. Seitdem braucht der Rechner ewig zum Aufstarten. Das graue Startfeld mit dem Apfel braucht jetzt viel länger, ganz zu schweigen von dem blauen Startfeld wo Mac OS X steht. Hier braucht der blaue Balken eine Ewigkeit bei Warten auf "network initialization" ???????
    Ich habe nur einen einzelnen Rechner ohne Netzwerk. Wie kann ich IP over Firewire wieder deinstallieren ??? Dachte, könnte den IP Firewire Quatsch irgendwann mal gebrauchen... . Tse tse, hauptsache mal alles installiert was Versiontracker so hergibt ;-)

13. gratefulmac

gratefulmac New Member

*schmunzel,schmunzel*

Klar das das jetzt ewig dauert,das System sucht ja verzweifelt den Anderen Mac .

Ich habe mal die Read me aus meinem Papierkorb geholt:

5!
    Apple IP Over FireWire Preview Release
    This IP Over FireWire Preview Release adds support for using the Internet Protocolcommonly known
    as TCP/IPover FireWire. With this software installed, Macintosh computers and other devices can use
    existing IP protocols and serviceincluding AFP, HTTP, FTP, SSH, and so onover FireWire.
    The preview release adds a new kernel extension that hooks into the existing network services
    architecture. Using the existing Network preferences pane, users can add FireWire as an IP network to
    connect and communicate between two computers.
    Important Information
    This software is beta software. You should back up important data before you install and use this
    software.
    No telephone support from Apple is available for this product.
    This document provides information on how to:
    " install and configure IP over FireWire
    " exchange files between two Macs over FireWire
    " connect to the Internet using Internet Sharing over FireWire
    Installation and Configuration
    System Requirements:
    - Mac OS X 10.2.2 or later
    - Mac with built-in FireWire
    Installation:
    1. On two Mac OS X computers, double-click the file  IPoverFireWire.pkg.
    2. Install the IP Over FireWire Preview Release software.
    3. Restart the computers.
    Configuration:
    1. Open System Preferences and click Network.
    2. If you see a message about a new Network Device, click OK.
    3. Choose Network Port Configurations from the Show: pop-up menu.
    4. Confirm that the new interface listed is FireWire. If it has another
    name, such as "Ethernet Adaptor (en2)," rename it to "FireWire."
    5. Drag FireWire to the top of the list of network interfaces and click
    Apply Now.
    Troubleshooting:
    You can disable other ports by deselecting them in the Network Port Configurations pane of
    Network preferences, but do not do this when your computer is bound to NFS Servers.
    Exchanging Files Between Two Macs
    2. In the Finder, choose Go > Connect to Server.
    3. In the dialog that appears, select your second Mac and log in to it.
    4. Drag files to and from either computer.
    Troubleshooting:
    Make sure that FireWire is the top, selected port in the Network Port Configurations pane of
    Network preferences.
    Make sure that Personal File Sharing is turned on in the Sharing pane of System Preferences.
    Connecting to the Internet Using Internet Sharing
    2. On the first Mac (Mac A), open Network preferences and do the following:
    a. Make sure that Ethernet is the first selected port and has a valid IP address from your ISP/
    LAN.
    b. Manually assign FireWire Network Port to use 192.168.2.1 as the IP address.
    3. On the first Mac, open Sharing preferences and do the following:
    a. Click the Internet tab.
    b. Click Start.
    c. If necessary, deselect the Share the connection with other computers on Built-in Ethernet
    (or Airport) checkbox.
    Note: Internet Sharing must be restarted after each reboot.
    4. On the second Mac (Mac B), open Network preferences and do the following:
    a. Manually assign the IP address to 192.168.2.101.
    b. Assign the router address to 192.168.2.1 (to match the IP address of the first Mac).
    c. DNS Information should match between Ethernet (Mac A) and FireWire (Mac B).
    5. Open an application that uses TCP/IP (for example, a web browser or email application).
    Troubleshooting:
    On the first Mac (Mac A), make sure that Ethernet is the first and FireWire is the second listed
    port in the Network Port Configurations pane of Network preferences.
    Known Issues
    PPPoE and AppleTalk are not supported (even though their tabs appear in Network preferences).
    © 2002 Apple Computer, Inc. All rights reserved.
    Apple, the Apple logo, Apple Store, FireWire, and Macintosh are trademarks of Apple Computer, Inc., registered in the
    U.S. and other countries.

14. gratefulmac

gratefulmac New Member

steht nix von deinstallieren drin.

schau mal in Library/startup items und nimm dort IP over FireWire raus.

15. Paparatze

Paparatze New Member

Ok, danke, suche mal alles was mit IP over Firewire zu tun hat und hau es in die Tonne... .

16. gratefulmac

gratefulmac New Member

Ich muß mich bei Dir bedanken.
    Bestätigst meine Ahnungen.
    Habe das Teil gleich uninstalliert in die Tonne gelegt.;-)

17. Tomonage

Tomonage New Member

der startvorgang dauert so lange, da der firewireport in der standarteinstellung als dhcp-client eingestellt ist und so nach einer ip horcht. wenn du ihm unter netzwerk irgendeine feste ip zuordnest, ist er glücklich und das booten geht wieder fix!

18. Paparatze

Paparatze New Member

Hab nur IP over Firewire bei Receipts gefunden und in die Tonne gekickt...aber auf die Art ist es ja noch nicht deinstalliert...hmmm. Hab jetzt mal unter Systemeinstellungen / Netzwerk / Netzwerk Konfigurationen / -Ethernet und Firewire deaktiviert...jetzt müßte wieder alles beim alten sein, oder ??? Gleich mal neu booten....tschaun mer mah.

19. gratefulmac

gratefulmac New Member

warten....warten.......

klopfklopf.....

...Däumchendreh.......

fertich?.....

und wat is?......

20. Paparatze

Paparatze New Member

Aaaaargh, es geht !!! Firewire und Ethernet in den Systemeinstellungen / Netzwerk deaktiviert und jetzt startet der Mac schneller wie je zuvor (Tränen in den Augen)...daß Hochstarten geht jetzt so schnell, daß man gar nicht die Kommentare unter dem blauen Balken lesen kann.
    Hey gratefulmac, kannstes also doch installieren...und die Einstellung Firewire aktivierst Du halt nur, wenn Du sie mal brauchen solltest !!! Ethernet lasse ich auch so lange deaktiviert, bis ich hier mal ein Netzwerk aufbauen sollte,richtig ?!

Diese Seite empfehlen